1.Stephen R. Covey – Cele 7 deprinderi ale persoanelor eficace
Este considerata una dintre cele mai bune carti din categoria self-help, iar Stephen ne prezinta cateva principii de baza de la care putem porni pentru a deveni mult mai productivi.
Un lucru pe care antreprenorii trebuie sa-l faca este sa fie eficace. Trebuie sa impinga lucrurile sa se intample, sa fie mai productivi decat concurenta.
Cele 7 deprinderi descrise in carte sunt:
Fii proactiv
Incepe cu gandul la final
Pune prioritatile pe primul loc
Gandeste castig-castig
Incearca mai intai sa intelegi si apoi sa fii inteles
Actioneaza in sinergie
Ascute fierastraul
2.Totul despre psihologia persuasiunii
Cu ajutorul acestei carti iti poti amplifica puterea de convingere. Este absolut senzationala. Cred ca aceasta carte reprezinta experienta de care are nevoie orice om la inceput de drum pe partea de vanzari. Pentru mentinerea relatiei cu clientii dar si pentru a vinde mult mai bine, neaparat trebuie sa citesti aceasta carte.
3.Seria Tata bogat – Tata sarac de Robert Kiyosaki
Idei si metode care te vor ajuta sa intelegi ce inseamna contabilitatea personala, si a unei firme, care sunt diferentele intre datoriile bune si cele proaste, intre activele care iti produc bani si pasivele care iti toaca bani, si intre bilantul si contul de profit si pierdere.
4.Incepe cu ce nu-ti place, de Brian Tracy
Brian Tracy este unul dintre cei mai de succes autori de dezvoltare personala si coaching din America.
„Incepe cu ce nu-ti place” te invata cum sa scapi de factorii inhibanti sau restrictivi, de toate lucrurile neplacute pe care le amani continuu sperand sa scapi de ele.
Cartea contine 21 de reguli si 3 principii: cel al capacitatii de decizie, cel al disciplinei si cel al determinarii.
5.Ce e dificil la lucrurile dificile? Ben Horowitz
Multe persoane vorbesc despre cat de minunat este sa incepi o afacere, insa Ben Horowitz este brutal de onest despre cat de greu este sa conduci una.
Horowitz te invata ca orice afacere se face, inainte de toate, cu oameni.
Indiferent ca vrei sau nu sa incepi o afacere, aceasta carte ar trebui sa se afle in biblioteca ta.Este extrem de sincera: nu contine o reteta simpla catre succes, ci iti vorbeste despre greselile pe care autorul le-a facut in cariera, despre lucrurile grele cu care s-a confruntat si esecurile peste care a trecut, pentru a ajunge unde este astazi: co-fondator al companiei Andreessen Horowitz, investitor, blogger si scriitor. Este un ghid realist al antrepenorului aflat la inceputul unui drum anevoios, dar experienta lui Horowitz te poate ajuta sa iei cele mai bune decizii, indiferent de domeniul in care iti desfasori activitatea si de pozitia pe care o ai.
Daca cele mai multe carti de afaceri te invata cum sa eviti problemele, Ben Horowitz iti spune ce sa faci, cand te trezesti taman in mijlocul lor.
Iti spune cum a ajuns de la un simplu angajat la investitor, dar o face fara a infrumuseta adevarul: daca vrei sa construiesti o afacere sau sa devii lider, trebuie sa te astepti la greutati.
6.De la Idee la bani – Napoleon Hill
„De la idee la bani” este cea mai cunoscuta carte al lui Napoleon Hill si, totodata, una dintre cele mai vandute carti de dezvoltare personala si educatie financiara din lume.
Ideea principala a cartii este aceea ca bogatia este o reflectie a mentalitatilor si modului nostru de a gandi. Schimbandu-ne modul in care gandim, ne schimbam viata.
Napoleon Hill descrie pe larg cum poti sa schimbi o viata plina de esecuri, cu o viata prospera si de succes, si cum poti ajunge de la o idee a bani prin, „13 pasi catre imbogatire”.
7.”The lean startup” – o carte scrisa de Eric Ries
„The lean startup” este pentru oamenii care vor sa isi deschida afaceri, care sunt implicati intr-un proiect, as spune ca este un must, este o carte care trebuie citita. Este incredibil de utila si de practica.
Asa ca, daca vrei sa pornesti o afacere, citeste-o. Posibil sa iti schimbe viata. Este o carte buna de citit atunci cand simti ca lucrurile se misca prea incet sau dureaza prea mult.
8.Psihologia vanzarilor – Brian Tracy
Cu siguranta cea mai buna carte de vanzari din lume. Scopul acestei carti este sa iti ofere o serie de idei, metode si strategii pe care le poti aplica pentru a-ti dubla vanzarile, indiferent de piata pe care activezi.
Te ajuta sa identifici tipurile diferite de clienti si cum sa te comporti cu ei. Prezinta concepte din interiorul mintii cumparatorului si ilustreaza ce idei ii determina pe oameni sa ia decizia de cumparare.
9. Secretele succesului – Dale Carnegie
Sfaturile lui Dale Carnegie din „Secretele succesului” va arata cum sa deveniti un interlocutor agreabil, de ce e bine sa faceti complimente dezinteresate,
cand e cazul sa va retrageti dintr-o disputa, ce anume trezeste dorinta de cooperare a partenerilor, cum sa faceti o buna impresie de la prima intalnire,
cat de important e zambetul, prin ce strategii va puteti autopromova in ochii celorlalti, in ce fel puteti sa adresati critici fara sa provocati resentimente si multe altele.
„Principiul 1 : Nu critica, nu condamna, nu te plange”.
10. John C. Maxwell – Totul despre lideri, atitudine, echipa, relatii
Cartea lui John C. Maxwell este ideala pentru acei antreprenori care sunt constienti ca succesul unei afaceri sta, in primul rand, pe relatiile dintre manager si angajatii sai. Acesta este de parere ca atitudinea este cheia pentru o afacere, aceasta putand sa ridice o echipa sau sa o puna la pamant, este o carte foarte buna de unde puteti invata cum sa va imbunatatiti calitatile de lider si cum sa va instruiti echipa pentru ca aceasta sa inregistreze cele mai bune rezultate.